Nyheter

Ny site och nya funktioner2015-11-22 17:00

Välkommen till vår nya site här på SwedishHost.se! Som ni säkert har märkt så är det ett rejält ansiktslyft i design och användarvänlighet. Det här är första steget där vi först och främst lanserar sitens nya design och ett gäng uppdateringar i funktionalitet. Steg två som kommer implementeras i början av nästa år kommer inkludera en rad olika förbättringar för er kunder.

I samband med den nya siten så tillkommer ett par efterlängtade funktioner under kontrollpanelen.

Först ut är möjligheten att utnyttja kampanjkoder och rabattkuponger vid förlängning av era servrar. Detta kan ni numera direkt på kontrollpanelen under fliken Tillägg.

Möjligheten att kunna installera om sin server har även lagts till för alla typer av spelservrar, även möjligheten att kontakta supporten för att få en backup återläst. Statistik över antalet spelare som är online på varje spelserver eller antalet användare som är anslutna till en TeamSpeak 3 server.

Liveconsole med möjllighet att skicka RCON-kommandon direkt till serverprocessen vilket kan vara behjälpligt när man behöver felsöka plugins, mods eller dylikt.

Vi har även tagit ett stort steg när det kommer till behörighetssystem. Det är nu möjligt att styra vilka medlemmar i klanen som ska ha tillgång till vilken server. Det här gör det enkelt för klanledare att delegera ansvar över specifika servrar utan att tappa kontrollen över servrarna.

Givetvis har vi gjort massiva förändringar bakom kulisserna för att låta oss jobba mer effektivt med att fixa nya funktioner och tjänster på ett smidigt sätt. Detta innebär även att vi gjort en del ändringar kring säkerheten och vi är medvetna om att en del användares lösenord måste återställas för att fungera. Skulle detta ha hänt dig så välj bara "Glömt Lösenord" och sätt ett nytt lösenord.

Vi hoppas att ni gillar vår nya look och att ni kommer att gilla de nya funktionerna. Skulle det vara så att ni stöter på något som inte fungerar eller inte ser korrekt ut så uppskattar vi om ni kontaktar supporten så vi kan åtgärda det så fort vi kan.